Samfunn

Asker Fotball er en ledende klubb i Norge på samfunnsengasjement og har klare målsetninger på miljø.

Vi er en klubb som tar vårt samfunnsansvar på alvor gjennom aktiviteter, integrering og organisering.

OBOS er vår hovedsamarbeidspartner på samfunn.  Gjennom OBOS sitt engasjement vil Asker Fotball sikre og utvide sitt samfunnsengasjement som er helt i tråd med OBOS sin visjon om å "skape liv mellom husene" og deres samfunnsansvar.

Våre samfunnsaktiviteter er:

• Asker Fotballs Gatelag, aktivitet for mennsker med rusutfordringer eller nettopp ute av rus – ettervern på sitt beste
  • Aktive Lokalsamfunn - trening og fysisk aktivitet for ungdom med mål å redusere passive hverdager og til forebygging av utenforskap.
  • Asker United, aktivitet for mennesker med psykisk utviklings utfordringer
  • Arbeidstrening
  • To skritt fram - kompetanseprogram for økt sosial læring
  • Bærekraft  - vi jobber med Ecofric, FNs bærekraftmål er også våre mål
  • Brobyggercup hvert år på Føyka

Askers Gatelag arrangerer årlig Brobyggercupen, en cup hvor samarbeidspartnere, lokalt næringsliv og organisasjoner, og andre nasjonale gatelag samles til en fartsfylt dag der samhold, idrettsglede og engasjement står i fokus. Bildet under er fra turneringen i 2019 hvor ordfører Lene Conradi og kommunedirektør representerte Asker Kommunes lag. Cupgeneral er Askers samfunnsansvarlig Andrè Muri.

Muri_2023.jpg
Leder for Samfunnsavdelingen - André Muri.
IMG_0086
Gøy med Brobyggercup: Rolf Magne Walstad, Lene Conradi, Rune Klemetsdal, Lars Bjerke og Andrè Muri poserer under turneringen i 2019.
Ciise_Hæppe_2020_2
Hæppe! Vårt sosiale prosjekt på Borgen for alle som vil være med på fysiske aktivteter. Her A-lagets Abshir Ciise, flankert av Heidi Thoneie, ordfører Lene Conradi og Kari Sofie Bjørnsen.
Asker United Coach
Coach for Asker United; Rolf Hartviksen
Ciisse_G14_ass
Abshir med a-lags erfaring fra Asker Fotball, er også en av våre instruktører på "Aktive lokalsamfunn / Hæppe Borgen"